|
Welkom bij GVkidsgames.nl! Je bent op dit moment als gast aanwezig. We nodigen je uit om te registreren! Dat biedt veel voordelen: -Je kunt meedoen aan onze prijsvragen -Je ontvangt maandelijks onze nieuwsbrief met leuke nieuwtjes en besprekingen, -Je ziet onderstaande reclame niet meer -Je hoeft geen codes in te tikken om te reageren op berichten of vragen te stellen Word ook gratis lid van Nederlands enige website over (educatieve) computerspellen en electronisch speelgoed voor families en kinderen tot 12 jaar! Klik hier om te registreren. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Social Groups | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| Over kids & gaming Informatie voor ouders over de invloed van gaming en internet op kids |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
IP: 82.157.90.67
|
||||
|
||||
|
Nintendo DS meest populaire portable
Op GVKids kon je een tijdje stemmen op welke draagbare (portable) spelcomputer de favoriet is van je kids. De uitslag is weinig verrassend: de Nintendo DS is veruit favoriet. Verder zijn we blij dat ook de V.Smile portable voor de jongere kids blijkbaar nog gebruikt wordt.
De gameboy advance wordt langzaam niet meer gebruikt en de PSP wordt toch vrij veel gebruikt door volwassener games. De DS is ook een perfect apparaat wat zowel voor pappa en mamma als de kids erg leuke titels bevat, Op deze site kun je er heel veel terug vinden (tip: tik op de voorpagina rechtsboven in het zoekveld "NDS" om heel veel besprekingen terug te vinden! ![]() |
|
IP: 80.201.56.175
|
||||
|
||||
|
Re: Nintendo DS meest populaire portable
Nou. PSP vindt ik veel beter voor kinderen boven de 10 ofzo.
Nintendo DS heb je veel meer kinderspelletjes, het is nu eenmaal Nintendo. Da's gewoon logisch! Het is ook minder duur & minder duurzaam. Je kan het al eens "laten vallen". Als ik mijn PSP zou laten vallen zou 'ie niet meer te herstellen zijn. Met de PSP kan je ook veel meer dan "gamen" ook op het internet enzo. Bij Nintendo DS heb je dan weer zo'n kaartje enzo nodig en ik denk niet dat kleine kinderen het gaan gebruiken. Maar de nintendo DS vind ik persoonlijk niet zo goed. Ik ken kinderen van zo'n 5 en 6/7 jaar en die weten niet eens hoe ze de Nintendo DS moeten aanzetten. "Je moet met zo'n raar pennetje op allerlei knopjes duwen en dat kunnen alleen onze ouders doen." Ja, daar schieten ze echt veel mee op. Maarja, de percentages zijn duidelijk en de reden(en) ervan zijn ook duidelijk. |
|
|
||||
|
||||
|
Vergis je niet in de DS. Dat ding is super populair en gemakkelijk te bespelen. Mijn kids en vele andere in onze vriendenkring zijn het bewijs.
|
|
IP: 217.136.96.64
|
||||
|
||||
|
Citaat:
Ik ken veel vrienden die dode pixels en kapotte schermen overhouden door enthousiast te spelen, en bij de kleinere kinderen gebeuren nogal eens ongelukjes! Qualitatief niet erg goed, maar inderdaad qua games en besturing voor kinderen perfect! |
|
|
||||
|
||||
|
Ja klopt, veel mensen geven kids van 4 zomaar zo'n ding en beschermen dan ook nog niet goed het scherm. Wij adviseren altijd om een speciale beschermfolie erop te plakken en de DS in een hoesje te bewaren.
En vallen vanaf een meter hoogte daar kan niet veel electronica tegen! |
|
IP: 80.201.165.2
|
||||
|
||||
|
Citaat:
voor het scherm. Je kan er haast geen dode pixels op krijgen, maar het is ook handig dat het scherm niet vuil gaat worden en, ja, je weet maar nooit hé
|
|
IP: 84.30.14.25
|
|||
|
|||
|
ja dat is waar denk ik,
mijn kleinkinderen hebben DS en PSP en de PSP gebruiken ze bijna niet |
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|